Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Modern Warfare 2 leírás

2011.04.05
A 2011/II. ÖMMG egyik játéka – ha minden jól megy – a Call of Duty sorozat 6. epizódja, a Modern Warfare 2 lesz. Alábbiakban bocsátunk egy összefoglalót a sporttársaknak a karakteralkotásról és néhány hasznos tudnivalóról. A leírás az eredeti játék alapján készült, de virtuális önképünket teljesen megegyező módon hozhatjuk létre a „biztonsági másolatban” is.
 

modernwarfare2_1.jpg

 
Kezdéskor a „Play” menübe lépve találhatjuk meg a számunkra igazán fontos részeket. Innen csatlakozhatunk egy játékhoz (Find Game) vagy hozhatunk létra saját meccset, ahol részletekbe menően adhatjuk meg a lövölde körülményeit. A „Create/Class”-ban állíthatjuk össze a nekünk tetsző felszerelést virtuális gyilkoló gépünknek, választhatjuk ki a szimpatikus Perkeket. A „Callsign/Killstreak” menüben személyre szabhatjuk a játék közben látható „hívójelünket”, beállíthatjuk a kívánt Killstreak sort. A „Barracks” szolgál az elért eredmények, a teljesített és elérhető challenge-k megtetkintésére. Találhatunk itt még egy „Invate” munüpontot, amelyre rákattintva meghívhatjuk a Steam-en online levő ismerőseinket a csapatunkba.
 
Mielőtt innen tovább lépnénk egy pár alapvetés a játékkal kapcsolatban. Ahhoz, hogy a játék kínálta összes lehetőséget kihasználhassuk, megtapasztalhassuk minél több Interneten keresztül zajló harcban kell részt vennünk, hisz tapasztalati pontokat (XP) csak itt kaphatunk. XP-t kapunk minden egyes frag-ért, bizonyos cselekedeteinkért a harc közben (pl. ha fejlövéssel végeztünk az ellenféllel, vagy pl. megszakítottuk valakinek a killstreak-jét) és nem utolsó sorban a teljesített challange-ekért. Ezen XP-k függvényében lépünk szintet és nyílnak meg előttünk az újabb fegyverek, játékmódok, killstreak-ek és challenge-k. A kezdetekkor és minden Prestige (róla kicsit később) elején csak a program által felkínált három class közül választhatunk. Ezek egy kis ízelítőt adnak a jóságokból, amelyek ránk várnak. Pár szinttel később megkapjuk a lehetőséget, hogy létre hozzuk a saját szánk íze szerinti classokat. Először persze nem akkora választék a fegyverekből és a többi nyalánkságból, de ahogy lépkedünk felfelé a ranglétrán egyre szélesedik a „kínálat”. Mire elérjük a 70-k szintet minden a rendelkezésünkre áll. Ha nem szeretnénk, hogy kárba vesszenek az ezután szerzett XP-k, még egy szintet előre lépve elérhetővé válik a Prestige menü, amelyen keresztül új hívójelekért, egyedi challange-ekért, lenullázva a szintünket az elejéről kezdhetünk mindent. Ilyenkor elvesztjük a megszerzett fegyvereket és challange eredményeinket (a Prestige challange-k eredményei megmaradnak). Ki-ki szabadon dönthet, tetszik-e ez a megoldás neki, egyszer mindenképpen érdemes nekiveselkedni. Az ÖMMG keretében, biztosítva a lehető legnagyobb esélyegyenlőséget, aki kívánja 10-es prestige 70-ik szintjén vághat neki a lövöldének.
 

modern-warfare-2-game.jpg

 
Ha már megszereztük a jogot, hogy saját class-t hozzunk létre, mindenképpen érdemes rászánni az időt, hogy a játékstílusunkhoz passzoló (és később az adott pályához illeszkedő, vagy valamelyik challange teljesítéséhez szükséges) összeállítást létrehozzuk.
Minden class hat részből áll:
  • Primary – Az elsődleges fegyverünk. Öt típusba vannak sorolva (rohamkarabély – Assault Rifle, Géppisztoly - SMG, könnyű géppuska – Light Machine Gun, mesterlövész puska – Sniper Rifle, tömegoszlató pajzs – Riot Shield) és mindegyik számos típussal bír (kivétel a Riot Shield). Van egy pár új típus, illetve egy-kettő (gondolom kevésbé sikeres) kikerült a repertoárból. Az igazi újdonság a riot shield. Ez ugyebár egy átlátszó pajzs, ami megvéd a golyóktól, illetve korlátozottan a robbanásoktól. Természetesen guggolva lehet teljes frontális védettséget szerezni vele, bár ilyenkor nehézkesebb a mozgás, és könnyen körbe táncolhatnak minket. A célzással (másodlagos tűz) lehet vele „öklelni”, ami bár nem öli meg az ellent azonnal, de másodikra a legtöbbször sikert hoz. Jól használható vele a dobótőr, de erről kicsit később. Nálam az abszolút favoritok a rohamkarabélyok, ezek közül is a Famas, a TAR21 és az M16A4. A riot shilden kívül a fegyverekhez tartozó challengek teljesítésével tehetünk szert a különböző kiegészítésekre (attachments). Ezeket a fegyvert kiválasztva érhetjük el és szerelhetjük fel szívünk csücskére. Az assaultok két egyedi kiegészítéssel rendelkeznek, amit más fegyverosztályokban nem állnak a rendelkezésükre. Ez a gránátvető és a shotgun csatolmányok. Az SMG-k unique kiegészítőinek egyike az Akimbo, mikor is mindkét kezünkbe kerül egy-egy a kiválasztott lőszerszámból, megnövelve a tűzerőt, ám korlátozva a célzási lehetőséget. A másik a rapid fire, ami a tűzgyorsaságot növeli meg. A könnyű géppuskáknál a grip mondható egyedinek, ez a fegyver célra tarthatóságát segíti. Vadiúj kiegészítő a heartbeat sensor, ami egyfajta radarként a látószögünkben, bizonyos távolságig jelzi az élőlények (ellenfelek piros, csapattagok zöld pont) szívverését. Szinte mindegyik fegyverhez választhatók a különböző célzást segítő csatolmányok (red-dot, holographic, ACOG, Thermal), hangtompító (Silencer) valamint az FMJ attachment, ami a fegyver felületátütő tulajdonságát növeli jelentősen (értsd: nagyobbat üt a falon át).

 

m16a4.jpg

  • Secondary – A másodlagos fegyver. Négy típus közül csemegézhetünk (Automata pisztolyok – Machine Pistol, Sörétes puskák – Shotguns, Pisztolyok, revolverek – Handguns, Rakéta- és gránátvetők – Lunchers). Itt is tartoznak csatolmányok az egyes típusokhoz (kivétel Lunchers), amelyek a challange-k teljesítésével érhetők el. Az attacmentek nagy részével az elsődleges fegyvereknél is találkozhatunk. Az egyetlen egyedi a Handguns-okhoz jár, ez pedig a Tactical Knife nevű kézség, amely a közelharc támadást teszi gyorsabbá. Az Akimbo jár az összes Machine Pistol, Handguns szerszámhoz, valamint két Shotgunhoz is. Játékstílushoz mérten mindenki megtalálhatja a kedvencét. Sajnos ennél a résznél nem sikerült eltalálni az egyensúlyt, vannak olyan másodlagos fegyverek, amelyek bizony nem egy kellemetlen percet szerezhetnek az átlag játékosnak, használatuk nem tiltott (a dedikált szerverek hiányában erre semmilyen mód nincs), de az igazság az, hogy jó érzésű játékos nem használja őket. Ezen persze lehet vitatkozni, hogy ha már benne van a játékban miért ne használjuk? A lényeg úgy hiszem a fegyverosztály megnevezésében van: Secondary(!) weapon, amit akkor veszünk elő, ha fogyóban a skulló és több ideig tart újratölteni, ha valamit le kell szedni az égből, nem pedig minden egyes újjászületésnél azonnal átváltunk rá és örült rohangálás közben tönkre tesszük a játék élményét. Tudom, hogy ez nem egy vér komoly harci szimuláció, de azért az elég nevetséges, hogy egy katona két automata pisztolyt markolva rohangál a hadszíntéren. Ez azonban csak magánvélemény (bár a játékos társadalom legalább fele osztja).
  • Equipment – „Felszerelés” (vagy kiegészítők, amelyik jobban tetszik). Első és másodlagos fegyvereink mellé választhatunk egyet ezekből. Számuk hét és mindig egy (azaz 1) lehet a tarsolyunkban ezekből. Van itt kétféle gránát (Repesz – Frag, a hagyományos pattogó, és a Semtex – ami megtapad bármely felületen), két telepíthető robbanószer (akna – Claymore, és a rádiós detonátorral rendelkező C4), egy újjászületési pontot kijhelölő eszköz (Tactical Insertion), egy hegesztőpajzs (Blast Shield – ez korlátozottan véd a robbanásoktól), és végül de nem utolsó sorban a dobó tőr – Throwing Knife. Ezek mindegyikéhez tartozik egy rakat challange, igen változatos kiosztásban. Ugyancsak a játékstílustól és játékmódtól függően vehetjük hasznát az adott equipmentnek. Jómagam a semtexre és a dobó tőrre szavazok. Az előbbi igen mulatságos szituációkat tud teremteni a tapadása folytán, míg az utóbbi – bár ügyesség nem árt a használatához – az egyik leglátványosabb gyilkoló eszköz, pláne mivel mindegy hol találjuk el vele az ellent, azonnali halált okoz.
  • Special Granade – Speciális gránátok. Három típus létezik a játékban. Flash Granade (villanó gránát): kettőt vihetünk magunkkal és teljesen hihetetlen módon az ellenfél elvakítására szolgál. Stun Granade (kábító gránát). Ugyancsak kettő jár belőle és robbanás után a szenvedő fél lassabban mozog, „kótyagos” lesz egy pár másodpercig. Smoke Granade (füst gránát). Rántsuk le a leplet a rejtélyről! Ez bizony pukkanás után füstöt ereget magából, ami ápol és eltakar, de persze mi sem látunk keresztül rajta. Egy jár belőle. Összességében meg kell jegyeznünk, hogy az összes dobálható eszköz alkalmas minimális sebzésre még robbanás nélkül is, ha sikerül közvetlenül a kedves kollégákhoz vágni és persze ezen cselekedetekhez is nem egy challange tartozik.
  • Perk
  • Tier 1 – „Kék” Perkek. Itt a Perkek első csoportjánál csak egy pár szó ezekről a „mellékesekről”. A Perkek alapvetően plusz tulajdonságok, amelyek hozzátesznek, felturbóznak, extra képességek birtokába jutatnak minket. Három csoportba vannak sorolva, és minden class-hoz csoportonként egyet-egyet lehet beállítani. Persze vannak bevált kombinációk, amelyek – ismételve magamat – az adott játékstílushoz, játékmódhoz passzolnak leginkább. A MW2 újítása a Pro verziójú Perkek megjelenése. Minden Perknél elérhető a Pro fokozat az egy adott challanege teljesítésével. Ezek a Pro fokozatok még feljebb turbózzák, vagy kiegészítik az adott Perket. Minden csoportból kettő áll rendelkezésre, amikor is elkezdhetjük a saját class-unkat összeállítani és később, adott szint „meglépésével” vállnak elérhetővé az újabbak.
  • A játékosok egy kis része (a magukat überbrutálproszupersztárnak valló) nehezményezi a Perk rendszer ilyetén bevezetését, mivel szerintünk megöli a játékélményt azzal, hogy a kevésbé tehetséges játékosokat nagyban segíti az eredményességben. Valljuk meg vannak olyan Perk kombinációk, amelyek adott fegyverekkel párosulva sok kellemetlen percet szerezhetnek nekünk, ha valaki más használja őket a virtuális csatatereken. De ez megint csak szemlélet és játéketika kérdése. És mi okozhat nagyobb örömöt, mint egy gyalogkakukk, vagy egy gránátvető huszár levadászása?
  • A Perkek első csoportja (Tier 1) kék színnel jelzett frappáns kis ikonokkal jelenik meg a class oldalon. Ezen csoport sebességünkre, a muníciónkra és a kiegészítő felszerelésünk használatára van hatással. Összesen öt közül csemegézhetünk.
  • Maraton: a végtelen sprint lehetőségét biztosítja számunkra. 26 mérföld Maraton használata közbeni lefutásával érhető el a Pro verzió, amivel gyorsabban tudunk létrára mászni és gyorsabban tudunk felkapaszkodni a különböző objektumokra.
  • sleight-of-hand.jpgSleight of Hand („Bűvész trükk”): gyorsabb lesz a tárcsere, a tárazás és a rakéta- gránátbetöltés. A Pro fokozatot a Perk használata közbeni 120 kill teljesítésével érhetjük el, és innentől kezdve gyorsabb lesz a célra tartás is.
  •  
  • Scavanger („Dögevő”): lehetőséget ad az elesettek hulláinak kifosztására. Szerencsére semmilyen külön cselekvést nem igényel. Amikor ezt a Perket használjuk, az elhaltak elpotyogtatnak egy helyes kis kék táskát, és ezt felszedve (rajta áthaladva) tölthetjük fel magunkat lőszerrel, equipmenttel és spec. gránáttal. A Pro fokozatot 100 kék szütyő felszedése után kapjuk meg. A pluszt itt a fegyverek megnövekedett tárkapacitása jelenti.
  • Bling („Parasztvakítás”): Ezt beállítva két csatolmányt használhatunk az elsődleges fegyverünkhöz. 200 kill után megkapjuk a Pro változatot, ami a másodlagos fegyvernél is lehetővé teszi a dupla equipmentet.
  • OneManArmy (Egyszemélyes Hadsereg): Talán a legérdekesebb Perk az egész játékba. Beállítva lehetőségünk nyílik az elhalálozás nélküli class váltásra a hírig közepén (5 másodperc). Ezért azonban a másodlagos fegyver hiányával fizetünk, ugyanis annak slotját többi classunkat tartalmazó hátizsák foglalja el. A Pro változat 120 kill után jelenik meg és gyorsabb classváltást tesz lehetővé (3 másodperc). Ne feledjük, hogy classváltás közben védtelenek vagyunk!
  • Tier 2 – „Piros” Perkek. Ezek a mozgást és az okozott sebzést módosítják, illetve a Killstreakek megnyeréséhez, vagy éppen elszenvedéséhez adnak bónuszt.
  • Stopping Power (Földbedöngölés): 40%-kal növeli meg a golyó okozta sebzést. Kezdeti Perknek kiválóan alkalmas. A Pro fokozatott 250 kill után kapjuk meg. Ez a járműveknek okozott sebzést növeli meg.
  • Lightweight (Pehelysúly): Sebességünk növekszik 7%-kal, mikor ezt használjuk. 30 mérföld lefutása után a sprint utáni célzás sebessége  is megnő a Pro fokozattal.
  • Hardline (Minden áron) – Az adott Killstreakhez eggyel kevesebb kill szükséges, amikor ez a Perk van beállítva. 40 Killstreak elérése után a Pro verzió a Deathstreaket eggyel kevesebb halállal teszi elérhetővé.
  • Cold-Blooded (Hidegvér): Beállítva láthatatlanok leszünk az automata vezérlésű Killstreakek számára. A manuális vezérlésűek és a hő alapú távcsövek sokkal nehezebben találnak ránk. (A mozgás ilyenkor is árulkodó lehet, de sokkal nehezebb felderíteni valakit, aki ezt a Perket használja). 40 Killstreak jutalom elpusztítása után jön a Pro, Ennek hatására nem vált a célkereszt vagy a nevünk pirosra mikor célba vesznek.
  • danger-close.jpgDanger Close (Veszélyes közelség): Megnövelt robbanás sebzés. A Pro verziót 100 robbanás okozta kill után kapjuk meg, és ezzel megnövekszik a Killstreakjeink sebzése is.
  •  
  • Tier 3 – „Sárga”Perkek. A harmadik csoport tagjai az ellenfelek eszközeire vannak hatással, valamit egyes harci tulajdonságainkat erősítik.
  • Commando („Transzporter”): Megnöveli a közelharci támadás távolságát. Mindössze 20 közelharci kill után már jön is a Pro fokozat, ami törli az esésekből származó sebzést. Persze ha a pályán „kívülre” esünk, ilyenkor is meghalunk.
  • A Commando az egyik legvitatottabb Perk. Visszanézve, vagy külső szemlélőként látva az okozott effektet tényleg meglepő, ahogy az ezt használó játékos szinte teleportál az ellenfél elé és ledöfi azt. A pisztolyokhoz járó Tactical Knife csatolmánnyal és a sebességgel manipuláló Perkekkel együtt használva jönnek létre azok a gyalogkakukkok, akik a pályán céltalanul rohangálva késelnek le boldog boldogtalant. Aki egyszer is kipróbálja rájön, hogy ehhez a játékstílus szinte semmilyen kihívást nem jelent, kis ügyességgel irtózatos mennyiségű kill szedhető össze, de az ugye nyilvánvaló, hogy ez a fajta játék nem passzol egyik csapatmódhoz sem. Ettől függetlenül az ehhez a Perkhez kapcsolódó és a „késeléses” challange-k teljesítéséhez használata melegen ajánlott. A többi pedig a játékosra van bízva.
  • Staidy Aim („Biztos kéz”):  a célzás nélküli pontosságot segíti elő. 80 ilyen kill után megkapjuk a Pro verziót, ami a mesterlövész palántáknak nagy segítség, ugyanis hosszabb ideig lehet a levegőt bent tartani célzáskor.
  • Scramble (Zavarás):  Scramble-t használva bizonyos távolságról el kezdjük zavarni az ellenfelek radarját, ami abban jelentkezik, hogy szépen egyre inkább elhomályosul majd teljesen hangyaháborúvá válik a bal felső sarokban látható képernyő. 50 közelről okozott kill után jön is a Pro verzió, ami lehetőséget ad arra, hogy mosolyogva haladjunk át az ellenség aknáin.
  • Ninja (Nínnya): Az egyetlen segítség a játékban, amellyel kijátszhatjuk a heartbeat sensor csatolmánnyal ellátott játékosokat. Pro változatát 50 közelről végrehajtott kill után kapjuk és ez 4-szer halkabb haladást biztosít.
  • sitrep.jpgSitRep (???): Ezt használva az ellenfelek által telepített vagy eldobott equipmetek pirossal láthatók akár fal(ak)on keresztül is. Roppant nagy segítség a telepített aknák és C4 csomagok felderítésében és hatástalanításában. 120 ellenféltől származó robbanószer hatástalanítása után jutalmunk a Pro fokozat, ami 4-szer hangosabbá teszi az ellenfelek lépéseit (kivéve a NinjaPro Perket használókét).
  • Last Stand (Végső esély): A Last Stand lehetőséget biztosít használójának, hogy végleges elmúlása előtt revansot vegyen kivégzőjétől. Vagyis mikor ellenünk a nemlétbe taszít, hátunkon fekve egy pisztollyal még bosszút állhatunk rajta, erre kb. 10 másodpercünk van. Persze az élelmesebb játékosok felkészültek erre és nem hagynak lehetőséget erre. 20 Háton fekve elvégzett kill után megkapjuk a Pro változatot, amivel a gránátjainkat is használhatjuk.
  • Death Streak – Lehetsz béna.... A Death Streak egy másik újítása a MW2-nek. A Killstreakhez hasonlóan épül fel, csak itt nem az általunk egyhuzamban elkövetett gyilok számít, hanem a gyilok nélküli halálok száma. Adott számú halál után aktiválódik automatikusan segítve ezzel a „szerencsétlenkedő” játékost..
Összesen 4 van belőle és a szokásos módon a szintlépésekkel együtt válnak választhatóvá.
Copycat (A Másoló): Ez az alap Death Streak, ami 4 halál után aktiválható. Igazából arra jó, hogy kipróbálhassuk, vajon jelent-e pluszt, ha a minket utoljára levadászó bőrébe bújva rójuk a hadszínteret, vagy csak egyszerűen nem vagyunk elég jók (még).
Painkiller (Fájdalomcsillapító): talán a legtöbbet választott Death Streak ez. 3 halál után 10 másodpercig háromszoros életerővel grasszálhatunk a pályán, igen nagy előnyt élvezve így a mezei játékosokkal szemben. A képernyő alsó felében középen egy kis kapszula és egy visszaszámláló mutatja mennyi van még hátra a 10 másodpercből. Ugyanezt a kapszulát láthatjuk, ha egy olyan ellenféllel akadunk össze, aki ép ennek a Death Streaknek az áldásos hatását élvezi, miközben eltaláljuk.
Martyrdom (Vértanúság): SzVsz minden idők legköcsögebb tulajdonsága, amit valaha FPS-be csempésztek. De sokan vannak akik használják és ez is benne van a játékban. Tehát egy újabb 4 halál után aktiválódó Death Streak, aminek hatására elhaltunkba, kiesik belőlünk egy kibiztosított repeszgránát. A gránát teljesen úgy viselkedik mint equipment megfelelője, tehát robban, öl, de fel lehet kapni és el lehet dobni. Ezzel a tulajdonsággal az a problémám, hogy míg a többi Death Streak előnyt biztosit a hullámvölgybe levő, vagy éppen peches játékosnak, ez akár egy fraggel jutalmazza a bénázást. Mint mondtam: SzVsz.
Final Stand – (Végső megoldás). A Martyrdom enyhébb fokozata, a Last Stand Perk felturbózott változata.  4 halál után fekve maradunk és bármilyen eszközünkkel lehetőségünk adódik bosszút állni az ellenen. Ha 20 másodpercig kihúzuk felkelünk és death pont nélkül folytathatjuk. Kicsit elnézőbb vagyok ezzel szemben, mert valamivel jobban beveszi a gyomrom ezt a megoldást, mint a Martyrdomot, plusz helyre kis embléma jár az ehhez kapcsolodó challenge-ért.
 
Nagyjából ennyi lenne a class gyártás. Persze átnevezhetjük őket frappánsan a könnyebb, gyorsabb választást elősegítendő.
 
Eset szó a Deat Streakről, mint újításról. Nos az első Modern Warfare-ben avanzsáló Killstreak rendszer is át lett alakítva. Az eddigi fix háromtagúból egy szabadon variálható rendszert adtak nekünk. Továbbra is maximum három Killstreak állítható be, de a választék szépen terebélyesedet. Itt is érvényes a fejlődés szerint megnyíló újabb lehetőségek szabálya, de mi választjuk ki, hogy a megkapott pontot mire költjük a rendelkezésre állók közül. Vannak azonos kill szükségletű Killstreakek, ezekből egyszerre természetesen csak egy választható. Amit nem árt tisztázni, hogy a ládákból kiszedett eszközökkel szerzett kill-lek nem számítanak bele a Killstreak láncba. (Tehát lehívunk egy Sentry Gunt, ami el kezd nekünk killt gyűjtögetni, ülhetünk naphosszat nem kapunk újabb Killstreal jutalmat.) Ne felejtsük, hogy Hardline Perkkel eggyel csökkenthetjük a szükséges killek számát.

mw2_killstreak_rewards.jpg

Íme a választható  Killstreakek listája:
-          UAV Recon (3 kill): a már ismert radar felderítés. A bal felső ablakban látható a behívott robotrepülő által frissített helyzetjelentés az ellenséges katonák és telepített Sentry Gunok pozíciójáról. A helyzet annyiban változott, hogy az információt szolgáltató robotrepülőgép leszedhető hőkeresős rakétavetővel (RPG-vel is lehet próbálkozni, de úgy elég nehéz, mivel fene magasan szárnyal a kicsike), illetve megfelelő lőtávolsággal bíró egyéb fegyverrel is.
-          Care Package (Szeretet csomag, 4 kill): Egy helyzetjelző gránát eldobásával meghatározhatjuk a helyet, ahova egy helikopter szépen lepottyant nekünk egy ládát, amiben random találhatók különböző jutalmak (a Tactical Nuke-ot kivéve). Fontos, hogy működő radar esetén mindenki látja hová esik a láda (ez a többi hasonló módon érkezőre is igaz) és mivel nem személyre szabott eltulajdonítható. Az eredeti tulajdonos cserébe töredék idő alatt bányászhatja ki a láda tartalmát. Persze ez taktikai fogásként is használható. Nem sok dolog kellemesebb a szívnek, mint egy jól irányzott Semtex a tolvaj mellé (vagy még inkább rá). A jelző gránát eldobásakor érdemes egy kis ráhagyással számolni, hogy az érkező csomag ne essen a játéktéren kívülre, vagy akadjon fent a tetőn, vagy egy benyúló pályaelemen.
-          Counter-UAV (Radar-Zavaró-Kézi-Készülék, 4 kill): Kioltja a bal felső sarokba helyet foglaló radar képernyőjét és az egyébként roppant izgalmas Hangyák Háborúja V. alapvetésből kezd el sugározni részleteket. Az UAV-hez hasonlóan ez is leszedhető az arra alkalmas kézséggel.
-          Sentry Gun (4 kill): telepíthető, automata géppuska. Ugyancsak jelzőgránáttal, ládával lehívható jóság, amit kioperálva szinte bárhová lepakolhatunk. Nem árt persze gondosan megválasztani a helyét, mert nem örökéletű. Hatástalanítása több módon lehetséges. A legbiztosabb, ha Cold Blood Perkkel rendelkezünk, ilyenkor ugyanis nem lát minket a drága. Ha nincs beállítva ilyen Perk, akkor Stun vagy Flash gránáttal ideiglenesen hatástalanítható. Aztán egy jól irányzott suhintás a késsel és máris az enyészeté eme kiváló eszköz.
-          predator-missle.jpgPredator Missle (5 kill): egy távvezérelt rakétát tisztelhetünk benne. Megszerzése után annyi a dolgunk, hogy felcsapjuk a farzsebünkben materializálódó laptopot és célra vezetjük az alant látható térképen. A tűzgombra tenyerelve extra sebességel vezethetjük célra. A Cold Blood Perk nélkül szaladgáló ellenfelek szép piros négyszöggel vannak jelölve, ami eléggé megkönnyíti a célzást. Azt azért ne felejtsük el, hogy a négyzet akkor is ott van, ha az opponent ép egy házban héderel, ilyenkor pedig a becsapódás hatástalannak nyilvánítható a legtöbb esetben (vannak hiányos tetőzetű épületek, illetve, ha elég közel visszük egy bejárathoz a robbanást talán célt érhetünk). A szenvedő fél oldaláról ha a szabadban ér minket az áldás, igyekezzünk eltávolodni a csapattársaktól, hogy minél kevesebb áldozattal járjon a becsapódás. Persze, ha van rá lehetőségünk futás egy tetővel bíró alkalmatossághoz, hátha szerencsénk lesz. Egyébként  - és ez érvényes az összes égből jövő áldásra – érdemes figyelni, hogy hova hívjuk be, mert akár csak a saját gránátunk, ez sincs tekintettel arra, hogy mi bocsátottuk útjára. A másik alapvetés, hogy természetesen laptopunkat birizgálva teljesen védtelenek vagyunk és bárki a nemlétbe taszíthat miközben minket fogva tart a vezérlő képernyő. Hasznos funkciója lehet, hogy az ellenfél pálya felett tartózkodó röpképes eszközeit is a nemlétbe taszíthatjuk vele.
-          Precision Airstrike (Preciziós Égi Áldás, 6 kill): háromtagú kötelékből álló vadászbombázó raj szórja az égi áldást a felfújhatós laptopunkon megjelölt pont köré. Nagyjából megegyezik az előző MW második számú Killstreakjével, de itt már megadhatjuk, a kezdőirányt is.
-          Harrier Strike (Égi Áldás Még, 7 kill): hasonló az előzőhez, de itt a kötelék harmadik tagja nem bombát dob, hanem jó harrierhez méltón berepül a pálya felé és lebegve vadászik a fedélzeti géppuskájával azon szerencsétlenekre, akik nem tudnak időben fedezékbe húzódni.
-         attack-helicopter.jpg Attack Helicopter (Helikopter 1, 7 kill): itt nincs bomba, „csak” egy csatakopter lavírozik a hadszíntér felé és ritkítja a jobb sorsra érdemes halandókat. A bomba hiányát jóval hosszabb időtartammal kompenzálja. Ez is és az előző is igazából akkor hatékony, ha a másik csapatban nincs senki akinek egyetlen hőkövetős rakéta is lapulna a zsebében. Ha van ilyen, akkor igen rövid időn belül le lehet radírozni az égről.
-         
-          Emergency Airdrop (Mega szeretett csomag, 8 kill): egyszerre 4 darab care package hullik a jelző gránáttal kijelölt helyre. A tartalom itt is teljesen random, de a mennyiségből adódóan jóval nagyobb az esély valamilyen komolyabb jutalomra. És persze ezt jóval könnyebb szível oszthatjuk meg a csapattársakkal. Persze lehetünk önzők is és ha szerencsénk van nagyot tarolhatunk.
-          Pave Low (Helikopter 2, alias Péló, 9 kill): egy jóval masszívabb monstrumot hívhatunk be, ami viszonylag hosszú ideig marad a pálya felett. Ennek már két rakéta is elkél, és egy helyett két gépágyúból osztja az áldást.
-          Stealth Bomber (Sunnyogó Mega Égi Áldás, 9 kill): egy pofás kinézetű lopakodó bombázó szórja meg a laptoppal kijelölt helyet és kiterjedt környékét, de nagyon. Nevéből adódóan, és a többi bombázástól eltérően, nem látható a radaron merről érkezik, és még figyelmeztetést sem kapunk. Csak a dübörgő hang jelzi, hogy valami nagyon kellemetlen közeledik, de akkor rendszerint már késő. Persze nem árt ha kb. tisztába vagyunk az ellenfék helyzetével, különben csak nagyot pukkan.
-          chopper-gunner.jpgChopper Gunner (Ipi-Apacs, 11 kill): az első igazán komoly gyilkoló gép, amit a pálya felé idézhetünk. Hatékonysága nagyban függ tőlünk, mivel laptopunkon keresztül irányíthatva mi kezeljük a fedélzeti gépágyút. Ha gyorsak vagyunk nagyon csúnya irtást eszközölhetünk. Persze ez sem sérthetetlen: 2 rakétával adhatjuk át a feledésnek.
-         
 
 
  -        AC-130 (a XXI. századi légierőd, 11 kill): azt hiszem egyet érthetünk, hogy az első MW egyik csúcspontja a repülőről vezérelt, három különböző kaliberű fegyverrel végzett földi egység támogatás volt. Na ezzel a Killstreakkel ezt élhetjük át újra (és újra). Az első két fegyver nagyon nagyot út, de jól célozva a gépágyú is keményes odavág. Ennek már 3 rakéta kell és relatíve magas repülési magassága miatt elég ritkán kényszeríthetjük földre – persze apró darabokban.
-          EMP (Áramszünet-Okozó- Kézi-Készülék, 15 kill): minden elektromos eszközt hazavág a teljes pályán. Eltűnik a HUD, a radar, a célkereszt. Az elektronikus célzásrásegítők használhatatlanná válnak, és az esetlegesen bent levő légi alkalmatosságok lepotyognak. Elég ritkán használatos. Nem csak azért mert relatíve sok killt kell összepakolni érte, hanem mert „csak” taktikai haszna elég kevés játékosnak teszi vonzóvá. Meggyőződésem, hogy az EMP-k 90%-a dobozból kerül elő és nem direkt Killstreak eredménye képen.
-           Takctical Nuke (Gombafelhő-Generáló-Kézi-Készülék, 25 kill): mindenkit – beleértve magunkat is – sugárzóan boldog hullává tehetünk vele. Aktiválva 10 másodperce marad a pályán levőknek, hogy elbúcsúzzanak szeretteiktől, aztán belevesznek egy fehér villanásba. Autóskártya kifejezéssel élve ez a „Mindentvivő”. Bárhogy is álljon a meccs, bármi legyen is a célja az adott játékmódnak, ha ellőjük a mi csapatunk nyer.
 
Ezek lennének hát az elérhető Killstreak jutalmak. Használatuk nem kötelező, bár csak egyetlen challange szól arról, hogy ezek megléte nélkül érjünk el egy 10-es sorozatot. Persze vannak hőzöngők, akik szerint ezek is odavágják a játékélményt (hogy mennyire kevesen gondolják ezt mutatja, hogy a második DLC-vel érkező játékmódot, amelyben nincsenek kilestreakek, kb. 150-200 gamer játssza általában a 20-30 ezerből), de SzVsz mivel ezek a saját ügyességünk jutalmai és ezek is hozzájárulnak, hogy az MW2 több és más legyen riválisainál, nekem kifejezetten hiányoznának. A nem ládalapú Killstreakekkel taktikázva akár az első Predator Missle-t megszerezve tudunk szép láncot összerakni, és ez akkor is jó, ha a magukat hc játékosnak való egyének hisztiznek emiatt.
Amin még egy kicsinyt alakíthatunk az pedig a játékban megjelenő titulusunk és jelvényünk (Title and Emblem). Ezeket a játék folyamán kapjuk, ha elértünk egy bizonyos szintet, vagy teljesítettünk egy adott challange-t. Vannak köztük jópofák, kicsit extrémek és persze mosolyogni valók. Némely challange nem kis ügyességet, sokszor még jó adag szerencsét is igényel és az ezekkel megszerzett jelvényeket büszkén viselhetjük, hogy lám milyen királyak is vagyunk mi. Azaz sajna csak tehetnénk, mivel már a megjelenést követő napokban elérhető volt az a levelhack névre hallgató „segédprogram”, ami a maximális presztízs, maximális szintjéig repítette használóját elérhetővé téve az összes választható titulust és jelvényt. Míg az első MW-ben a játékon belül külön profilokat alkothattunk és elkülöníthettük teszem az a LAN és Internetes karakterünket, addig itt egyetlen egy áll rendelkezésre, tehát használva a levelhacket akár értelmetlenné is válhat a játék egyik újítása a presztízs rendszer. A játékot becsületesen játszó gamernek keserű lehet a szájíze, hogy sokan két gombnyomással teszik értelmetlenné, amit Ő hetek hónapok munkájával rakosgatott össze. Másik oldalról az ÖMMG-n jó szolgálatot tehet, hogy mindenki azonos felszerelés készlettel indulhasson.
 

bomb_mw2.jpg